MAGYAR MŰHELY
Jancsó rendszerváltás-trilógiája allegóriaként mutatja be a politikai változásokat, különös tekintettel – akárcsak 1989 előtti filmjeinél – az ádáz hatalmi harcokra: a szereplők nem személyiségek, hanem szimbolikus figurák, az egymásnak feszülő ideológiák megtestesítői.
P. Szabó Dénes: A viszály magvai (Jancsó-filmek a rendszerváltásról)
Kormos Balázs: Négy fal között (Panelkapcsolat / Ernelláék Farkaséknál)
Kelecsényi László: Barátságos kapcsolatok (Beszélgetés Szekfü Andrással)
SZLÁVOK ÉS MAGYAROK
Szíjártó Imre: Magyar hangja (Magyar-orosz filmszótár)
Forgács Iván: Találkoztunk déli szlávokkal is (Magyar – szerb/horvát/bolgár filmszótár)
Szász Csongor: Tabutörténetek és kórképírók (Vajdasági magyar filmszociográfiák)
A ZSÁNER MESTEREI
A giallo és a misztikus horror olasz mesterének látomásai a grand guignol vérszomját az opera stilizáltságával ötvözik. Néhány filmjében ő maga a láthatatlan mesélő is, szavai nyomán nyílik meg Pandora szelencéje, hogy válogatott borzalmak zúduljanak nézőkre és szereplőkre egyaránt.
Varga Zoltán: Fekete kesztyűs kézzel (Dario Argento-portré – 1. rész)
Huber Zoltán: Florida, narancsok, kemény arcok (Charles Willeford adaptációk)
Fekete Tamás: Hajtóvadászat nácikra (David Weil: Vadászok)
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Szabó G. Ádám: Egy nemzet hanyatlása és felemelkedése (Jason Aaron: Scalped; John Lewis – Andrew Aydin: March)
ÚJ RAJ
A Vademberek hajszája (2016) sikere után az új-zélandi Taika Waititi elkészíthette a korábban nem túl nagy rajongótáborral rendelkező Thor-filmsorozat folytatását, a Thor: Ragnarököt (2017). A Jojo nyuszi (2019) a bizonyíték, hogy sztárrendezőként is megőrizte fekete humorát és szolidaritását.
Benke Attila: Hétköznapi antihősök (Taika Waititi)
FESZTIVÁL
Csákvári Géza: Hatalmak és sorstragédiák (Berlin)
Pazár Sarolta: Természeti erők (Észt filmhét)
FILMEMLÉKEZET
Geréb Anna: Két elszalasztott filmszerep (Gaál Franciska)
TELEVÍZIÓ
Kránicz Bence: Hozott lelkek (Tasnádi István: Egy másik életben)
Baski Sándor: A szex és a város (George Pelacanos – David Simon: Fülledt utcák)
STREAMLINE MOZI
Huber Zoltán: Szex, szerelem, gyengédség (Lauri Nunn: Szexoktatás)
Árva Márton: Tápláléklánc (Galder Gaztelu-Urrutia: A platform)
KRITIKA
Pauló-Varga Ákos: A bűnös pásztor (Jan Komasa: Corpus Christi)
László Ferenc: A Kodály-paradoxon (Petrovics Eszter: A mi Kodályunk)
A címlapon: Kocsis Ágnes: Éden (Lana Barić)